سامانه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات وب نگار (Help Desk)

معرفی سامانه خدمات فناوری اطلاعات وب نگار®

امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به یک رکن اساسی در کسب و کارها تبدیل شده است. سازمان ها در فضای رقابتی موجود و برای افزایش بهره وری و کارایی سازمان از خدمات فناوری اطلاعات استفاده می نمایند. به عبارتی دیگر امکان فعالیت در حوزه کسب و کار بدون بهره مندی از فناوری اطلاعات بسیار دشوار و ناکارآمد شده است. مدیریت واحد‌های فناوری اطلاعات خود چالش بزرگی است، حجم بالا و متنوع  تجهیزات سخت افزاری، شبکه ای، نرم افزارها و ابزارهای کار، مستندات و رویه های انجام کار، «تهیه آمار و گزارشات» مدیریتی و روزانه و به موقع از وضعیت موجود، «محاسبه هزینه خدمات» و «سرویس‌دهی مناسب»، «مدیریت کارکنان واحد» و «تقسیم وظایف»، «شفافیت گردش کار»، «مانیتورینگ فعالیت‌ها»ی درحال انجام و «مدیریت امنیت اطلاعات»، «تهیه و حفظ مستندات»، «مدیریت و بازرسی و تعمیرات دارایی های رایانه‌ای»، «رعایت استانداردهای روز» از جمله نگرانی ها و مشکلات مدیران فناوری اطلاعات و کارکنان واحد است .در واقع «خدمات فناوری اطلاعات» به نوعی خود نیازمند فناوری اطلاعات است. سامانه های نرم افزاری مانند «میز خدمات فناوری اطلاعات» یا «میز راهنما» با توجه به استانداردهای روز می‌توانند در این امر تسهیل کننده باشند. سامانه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات وب نگار®به جهت پاسخگویی به این نیاز شما طراحی شده است.

مدیریت دارایی های رایانه ای، امنیت اطلاعات، مستندسازی و سابقه نگاری فعالیت های تخصصی است که نیازمند یک نظام واحد و قدرتمند است. در واقع خدمات فناوری اطلاعات به نوعی خود نیازمند فناوری اطلاعات است. سامانه های نرم افزاری می توانند در این امر تسهیل کننده باشند. سامانه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات وب نگار® به جهت پاسخگویی به این نیاز شما طراحی شده است.

الف) در یک سازمان بسیاری از تجهیزات رایانه ای وجود دارند مانند رایانه ها، چاپگرها، پویشگر ها و ... که در اختیار کارکنان قرار دارد، حفظ و نگهداری، تغییر و تحول و ارتقاء یا اسقاط، گزارش گیری از موجودی انواع تجهیزات، برنامه ریزی خرید، مدیریت سوابق گردش قطعات از نیازمندی های واحد فناوری اطلاعات است. در بسیاری از سازمان ها بی نظمی زیادی در مدیریت اطلاعات دارایی ها مشاهده می گردد که باعث آثار زیانباری می گردد.


ب) در یک سازمان، کارکنان در زمان نیاز به خدمات فناوری اطلاعات از طریق تماس های تلفنی یا درخواست های کتبی به دنبال حل مشکلات خود هستند، اما این درخواست ها در مسیر مشخصی قرار نمی گیرند، بسیاری از درخواست های کتبی مفقود می شوند و یا درخواست کننده از روال پیشرفت درخواست خود بی خبر است و پیگیری آن دشوار می گردد. از به دلیل خاصیت خدمات این حوزه و پنهان ماندن تلاش های واحد و از طرفی دشواری آمار گیری از حجم کار انجام شده باعث می گردد که مدیران واحد های فناوری اطلاعات نتوانند به مدیران ارشد سازمان گزارش مستندی از خدمات خود ارائه نمایند. .


ج) امنیت اطلاعات از عناصر بسیار مهم در حفظ یک کسب و کار است، پیاده سازی بسیاری از پروژه های امنیت اطلاعات به دلیل عدم وجود نظام و بانک اطلاعات مناسب از دارایی ها و مالکان آن به نتیجه نمی رسد، محاسبه پارمتر های استاندارد ایزو 27000 (ISMS) و محاسبه شدت تهدیدات و یا ارزش دارایی های اطلاعاتی سازمان بدون پشتیبانی نرم افزاری بسیار دشوار می گردد.


این سامانه نرم افزاری تحت وب با بهره مندی از فناوری های روز این امکان را به یک واحد فناوری اطلاعات می دهد که خدمات خود را در یک چهارچوب منظم مدیریت نماید. مدیریت دارایی های رایانه ای «Asset Manageement»، تغییر و تحولات سخت افزاری، ثبت مستندات، مدیریت فعالیت های انجام شده، گردش کار و تیکتینگ «Ticketing»، میز خدمات فناوری اطلاعات«Service Desk» یا میز راهنما«Help Desk»، تدوین فرم های پویای انجام کار، مشاهده روند انجام درخواست ها، تهیه گزارشات آماری، بازرسی تجهیزات، نظرسنجی کیفی خدمات.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

برخی مشتریان ما

  WEBNEGAR TV  

مرام نامه وب نگار

«وب نگار حقوق مشتریان خود را محترم می شمارد، ما در مورد توصیف ویژگی های محصولات خود کاملا شفاف عمل می نماییم، اصالت کالا و خدمات ما شفاف بیان می گردد. در اجرای تعهداتمان کوشا و دقیق هستیم. به مسئولیت اجتماعی مان توجه داریم. در حفظ اسرار مشتری کوشا هستیم»