سامانه مدیریت درخواستهای انفورماتیکی

مدیریت خدمات رایانه ای یکی از نکات مهم و مورد توجه  سیستم مدیریتی هر سازمان است، اما آنچه مشخص است مدیریت دارایی های رایانه ای به خاطر خصیصه های فنی تجهیزات و ابعاد سخت افزاری،نرم افزاری و شبکه ای و ساختار متغیر و بروز شونده تجهیزات کار آسانی نبوده و توسط سیستم های اموال داری رایج قابل مدیریت نیستند (حداقل برای واحدهای خدمات رایانه ای کاربرد مناسبی ندارد) ، تهیه گزارش از موجودی اقلام، قطعات، نرم افزارها و تفکیک و دسته بندی قطعات، برند ها و برنامه ریزی و تصمیم گیری بر این اساس، یکی از نیازهای بخش های آی تی هر سازمان است..

 

wn

درج سوابق گردش اموال، تغییر و تحول قطعات، سوابق تعمیرات، بازرسی، دستورالعملهای نصب و راه اندازی و مستندات دستگاهها نیز بسیار مورد نیاز است. درج سوابق خدمات انجام شده مانند گزارشات تعمیر، دفعات مراجعه، بازرسی دوره ای،  نفر ساعت کارشناسی و مهندسی انجام شده برای هر نفر، هزینه ریالی انجام شده بر اساس بخش سازمان یا دستگاه خاص نیز مورد استفاده ویژه ای دارد.
ایجاد یک نظام صدور و کنترل و مدیریت درخواست های انجام کار (نصب، طراحی، خرید، اسقاط، انتقال و یا تعمیرات تجهیزات)  با قابلیت گردش کار و سیکل درخواست از موارد مهم مورد نیاز واحد آی تی می باشد. مدیریت عملکرد کارکنان بخش فناوری اطلاعات و میزان نفر ساعت هزینه شده هر کارشناس به تفکیک هر نوع عملیات مشخص می نماید که میزان حجم کار در کدام بخش و نوع خدمات بیشتر یا کمتر است.

لذا ما با آگاهی از نیازمندیهای یک واحد آی تی سیستمی را طراحی نموده ایم که خدمات واحد رایانه سازمان را سازماندهی و مدیریت می نماید.

 

برخی از توانمندیهای این سامانه :

حوزه اموال و دارایی ها :

  • ثبت اطلاعات کلیه اقلام دارایی ها ( نرم افزار ، سخت افزار، شبکه و ...)
  • ثبت ارتباطات بین دارایی ها
  • ثبت اطلاعات فنی هر قطعه(شامل سخت افزار و نرم افزار)
  • تعیین دوره های بازدید و تعمیر
  • ثبت سوابق گردش اموال بین پرسنل و واحدها
  • انبار و انبارداری مازاد و اسقاط
  • گزارشات متنوع از موجودی دارایی ها
  • پاسخگویی برخط به پرسنل سازمان
  • ثبت زمان و هزینه تعمیراتی و خدماتی انجام شده بر روی هر قطعه، بخش سازمان ،پرسنل خاص
  • ثبت دستورالعملهای انجام کار

حوزه خدمات و مدیریت درخواست:

  • امکان تعریف گردش کار سازمانی درخواستها
  • امکان مدیریت صدور درخواست انفورماتیکی توسط کارکنان و اجرای فرایند گردش کار
  • امکان تایید درخواست توسط مدیران و واحد انفورماتیک و ارجاع درخواست به واحد تخصصی مربوطه
  • ثبت نفر ساعت و هزینه انجام کار در طی فرایند به تفکیک هزینه ای مورد نظر
  • شارژ هزینه بر روی واحد سازمان درخواست کننده
  • مدیریت کارتابل
  • مدیریت صورت وضعیت در مکانهایی که کل یا بخشی از کار توسط پیمانکار انجام می پذیرد

برخی از انواع درخواستهایی که به این سامانه وارد می شوند اعم از :


1-    درخواست تعمیرات یا تعویضهای سخت افزاری مانند تعمیر پرینتر ، شارژ تونر ، مانیتور ، لوازمات اصلی و جنبی ، ...
2-    درخواست های تعمیرات یا رفع اشکال نرم افزاری مانند اشکالات نصب نرم افزارهای تخصصی شرکت ، یا نرم افزارهای اداری ، یا اصلاحات و توسعه در نرم افزارهای موجود ( ناحیه پردازش عملیات ) ، ویروس یابی  ...
3-    درخواستهای خرید تجهیزات مانند : خرید رایانه ، لوازم جانبی ، ...
4-    درخواستهای شبکه ای مانند : اشکالات اتصال به شبکه ،  و یا تغییرات در بستر شبکه .
5-    درخواستهای مربوط به امور سایت اینترنتی  مانند : ایجاد یا رفع اشکال پست الکترونیک ، موارد توسعه وب سایت یا درج اطلاعات
6-    درخواستهای مربوط به امور آی اس پی  مانند : ایجاد اشتراک ، تغییر در اشتراک ، خدمات ویژه اینترنتی و ....
7-    درخواستهای تغییر و تحول تجهیزات رایانه ای جهت اصلاح در سیستم موجودی اموال رایانه ای.

از خصیصه های و دستاوردهای این سامانه :
1-    حذف کامل روند گردش کاغذی.
2-    پیاده سازی امضای دیجیتالی.
3-    امکان مدیریت سلسله مراتبی پویا جهت سرپرستان ، مدیران ، کارشناسان آی تی .
4-    امکان تفویض اختیار امور به افراد دیگر در زمان عدم حضور.
5-    پویایی تعریف روندهای گردش فرم و امکان ویرایش روندها در قالبهای متعدد با تغییر روابط اداری و شرایط سازمان.
6-    امکان تصمیم گیری مدیران به جهت ارجاع درخواستها به کارشناسان مربوطه مطابق گردش های مجاز  تعریف شده
7-    امکان تعریف نقش های کاربری و انتساب نقشهای متعدد به یک کاربر و مستقل از جایگاه سازمانی به جهت انعطاف بالاتر.
8-    استقلال کلمات کاربری از شماره پرسنلی .
9-    اینترفیس کاربری بسیار آسان و هوشمند به جهت جلوگیری از دشواری کار کاربران و عدم نیاز به اطلاعات تخصصی .
10-    افزایش سرعت روند اجرایی درخواست انفورماتیکی و پاسخگویی سریعتر و موثر تر و کاهش زمان تهیه و ارجاع در خواست از یک تا 2 روز اداری ،  به کمتر از چند دقیقه.
11-    امکان ردیابی فعالیت های انجام شده همراه با مدت زمان توقف یک درخواست در هر مقطع و شفافیت امور .
12-    امکان تخصیص اولویت به درخواستها .
13-    امکان آرشیو درخواست ها.
14-    امکان ایجاد کارتابلهای متعدد به نحوی که مسئولان متعدد داشته باشد و همچنین مسیر ورود هر فرم به آن کارتابل مشخص گردد.
15-    حذف عملیات پرسنلی و نیروی لازم جهت ورود دستی اطلاعات به سیستم و اشتباهات انسانی.
16-    امکان نظارت و کنترل برخط (آنلاین) بر کلیه مراحل فرایند تعمیرات انفورماتیکی.
17-    شناسایی تاخیرات در اجرای امور و دلایل آن .
18-    امکان تهیه گزارشات مدیریتی متنوع به تفکیک افراد ، بخشها و نواحی به جهت تعداد درخواستها ، نوع درخواستها ، هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری ، نفر ساعت کاری ، بازه های زمانی ، ..
19-    کنترلهای اموالی و افزایش نظم در امور اموال رایانه ای .
20-    ثبت کلیه تغییر و تحولات و خدمات انجام شده بر روی یک اموال خاص تا زمان مستهلک شدن آن .
21-    کمک به کارشناسان بخش انفورماتیک به جهت کسب سریع اطلاعات اموال و سوابق عملیاتهای اجرا شده قبلی.
22-    مستند شدن کلیه خدمات انفورماتیکی.
23-    افزایش رضایتمندی مشتریان مرکز انفورماتیک به جهت افزایش شفافیت و سرعت انجام امور.
24-    تحت پوشش قرار گرفتن درخواستهای سخت افزاری ، شبکه ای ، نرم افزاری .
25-    اتصال به سامانه اموال رایانه ای .
26-    راه اندازی برروی سرور های مرکز انفورماتیک با حداقل هزینه سخت افزاری.
27-    امکان اتصال و استفاده از طریق شبکه جهانی اینترنت به دلیل مبنای تحت وب .
28-    پشتیبان گیری خودکار از داده ها.
29-    پشتيباني از سامانه هاي تلفني ( تلفن گويا جهت پيگيري )
30-    پشتيباني از سامانه هاي پيام كوتاه.
31-    پشتيباني از سامانه هاي همراه (ويندوز موبايل 6.1)

32-   دارای خبر رسان تحت ویندوز

خصیصه های فنی
1-    طراحی شده بصورت کاملا تحت وب و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار در کلاینت ها.
2-    رابط کاربر تعاملی استاندارد و کاربر پسند با استفاده از Ajax.
3-    طراحی شده در بستر  NetFramework 4.0 و VisualStudio 2010.
4-    بانک اطلاعاتی SQL Server 2008.
5-    استفاده از سیستم کاربری استاندارد امنیتی SSO ( قابلیت یکپارچه شدن با نرم افزارهای دیگر.سازمان که از سیستم sso استفاده کرده باشند یا الحاق و استفاده از اکتیو دایرکتوری)
6-    پشتیبانی کامل از خروجی گزارشات بصورت Excel / Word / Pdf.
7-    پشتیبانی از ورودی اطلاعات بصورت XML.
8-    تولید فرمهای تسویه حساب ، آمار گیری و ...  بصورت پویا و بر مبنای قالب دلخواه  با خروجی با استاندارد MS Word و قابل ویرایش.

9-  منطبق بر استانداردهای ITIL
10-    گزارش ساز پویا.
11-    بدون هیچ نوع قفل سخت افزاری ، نرم افزاری و محدودیت خاص.
12-    امکان تولیدو سفارشی سازی برای نیازهای خاص مشتری.

 


آخرین بروز رسانی ها :   01/11/1390

  • 1- امکان مشاهده درخواستهای اتمام یافته در پوشه اختصاصی
  • 2- نمایش آیکونهای مناسب برای درخواستهای ابطال شده، درخواستهای بازگشت شده، درخواستهای پایان یافته
  • 3- نمایش لحظه ای هزینه های ثبت شده هر درخواست
  • 4- امکان جستجوی کاملتر
  • 5- امکان درج تفکیکی هزینه های ( انجام کار ، هزینه های اسقاط قطعات ، هزینه های خرید) و گزارشات مربوطه
  • 6- درج آیتم های هزینه ای با سقف مشخص تعیین شده توسط کارفرما توسط پیمانکار
  • 7- درج آیتم های هزینه ای جریمه ای
  • 8- درج آیتم های هزینه ای با مبلغ ثابت تعیین شده توسط کارفرما توسط پیمانکار


 

.Net Framework 4.5 SQL Server 2008/2012 Crystal Reports / RDL Excel/Word/CSV/PDF Windows XP/7

توجه : !این مطلب صرفا توصیف کننده توانایی های و قابلیت های محصول است، لطفا جهت امور رزرو و مسائل غیرفنی با این شرکت تماس حاصل نفرمایید. انجام خدمات غیر فنی در حوزه اختیار و امکان این مجموعه نیست

 

توسعه محصول:
این محصول بنا بر درخواست مشتری و انجام فرایند های امکانسنجی قابل سفارشی شدن است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

برخی مشتریان ما

  WEBNEGAR TV  

مرام نامه وب نگار

«وب نگار حقوق مشتریان خود را محترم می شمارد، ما در مورد توصیف ویژگی های محصولات خود کاملا شفاف عمل می نماییم، اصالت کالا و خدمات ما شفاف بیان می گردد. در اجرای تعهداتمان کوشا و دقیق هستیم. به مسئولیت اجتماعی مان توجه داریم. در حفظ اسرار مشتری کوشا هستیم»