وبلاگ کاربردپذیری

تعریفی از کاربردپذیری

26 خرداد 1391 By In کاربردپذیری
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با ظهور فناوری‌های نوین مانند وب و انتقال بسیاری از کسب و کارها به محیط‌های برخط، تجارت و بقای سازمان‌ها و کسب ‌وکارشان به تعامل با محیط وب وابسته شده است، عدم کاربردپذیری (Usability) در محصولات و کسب و کارها و خدمات وب می‌تواند شامل افزایش هزینه‌های رفع مشکلات، تماس‌های تلفنی مکرر یا مراجعات حضوری مشتریان، افزایش بار ترافیک پهنای باند شبکه و هزینه نگهداری و تعمیرات تجهیزات و استهلاک آن‌ها، هزینه‌های دشواری یا تکرار آموزش کاربران، در نهایت مواجهه با مخاطبان ناراضی و تأثیر بر اعتبار و وجهه سازمان باشد. کاربردپذیری از شرایط لازم برای زنده ماندن در وب است، اگر یک وب‌گاه برای استفاده دشوار باشد، مردم آن‌را ترک می‌کنند. 

اگر صفحه اصلی وب‌گاه نتواند به روشنی بیان آنچه که شرکت ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند بر روی وب‌گاه انجام دهد یا اگر اطلاعات یک وب‌گاه به سختی خوانده شده یا فهمیده شود و یا جواب سؤال‌های کلیدی کاربران را نداشته باشد، کاربران را آن را ترک می‌کنند. کارشناسان معتقدند که هزینه بازگرداندن یک مخاطب ناراضی و اصلاح ذهنیت وی ده‌ها برابر هزینه بیشتری از جذب وی برای اولین بار خواهد داشت و به قول نیلسن آن هم فقط به خاطر نیافتن به موقع چیزی که لازم داشته است!.

خواندن 481 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 17 بهمن 1393 ساعت 03:10
محتوای بیشتر در این بخش: کیفیت نرم‌افزار »
  WEBNEGAR TV  

مرام نامه وب نگار

«وب نگار حقوق مشتریان خود را محترم می شمارد، ما در مورد توصیف ویژگی های محصولات خود کاملا شفاف عمل می نماییم، اصالت کالا و خدمات ما شفاف بیان می گردد. در اجرای تعهداتمان کوشا و دقیق هستیم. به مسئولیت اجتماعی مان توجه داریم. در حفظ اسرار مشتری کوشا هستیم»