یک وب نگار

26 خرداد 1391 By In کاربردپذیری

با ظهور فناوری‌های نوین مانند وب و انتقال بسیاری از کسب و کارها به محیط‌های برخط، تجارت و بقای سازمان‌ها و کسب ‌وکارشان به تعامل با محیط وب وابسته شده است، عدم کاربردپذیری (Usability) در محصولات و کسب و کارها و خدمات وب می‌تواند شامل افزایش هزینه‌های رفع مشکلات، تماس‌های تلفنی مکرر یا مراجعات حضوری مشتریان، افزایش بار ترافیک پهنای باند شبکه و هزینه نگهداری و تعمیرات تجهیزات و استهلاک آن‌ها، هزینه‌های دشواری یا تکرار آموزش کاربران، در نهایت مواجهه با مخاطبان ناراضی و تأثیر بر اعتبار و وجهه سازمان باشد. کاربردپذیری از شرایط لازم برای زنده ماندن در وب است، اگر یک وب‌گاه برای استفاده دشوار باشد، مردم آن‌را ترک می‌کنند. 

اگر صفحه اصلی وب‌گاه نتواند به روشنی بیان آنچه که شرکت ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند بر روی وب‌گاه انجام دهد یا اگر اطلاعات یک وب‌گاه به سختی خوانده شده یا فهمیده شود و یا جواب سؤال‌های کلیدی کاربران را نداشته باشد، کاربران را آن را ترک می‌کنند. کارشناسان معتقدند که هزینه بازگرداندن یک مخاطب ناراضی و اصلاح ذهنیت وی ده‌ها برابر هزینه بیشتری از جذب وی برای اولین بار خواهد داشت و به قول نیلسن آن هم فقط به خاطر نیافتن به موقع چیزی که لازم داشته است!.

26 ارديبهشت 1391 By In کاربردپذیری

از نظر گابلر، شهروندان مشتریان دولت هستند، چون که دولت‌ها نیازمند آن هستند که به جای خدمت رسانی، قدرتمند باشند و بتوانند از ساختار سلسله مراتبی به سمت کار تیمی و مردم شمول در فرایندها حرکت نمایند و در مأموریت سازمان بر روی مشتری متمرکز شوند، دولت‌ها در سرتاسر جهان با چالش‌هایی در تغییر و تحول مواجه هستند و نیاز دارند تا روش‌های اداری و سیستم‌های مدیریتی را نوسازی کنند.
سازمان‌های دولتی یکی از پر مخاطب‌ترین سازمان‌ها می‌باشند که به تعداد شهروندانشان جامعه مخاطب دارند، خدمات رسانی سریع، شفاف و کم هزینه برای دولت و شهروند بسیار مهم است، دولت‌ها سعی می‌کنند که از خدمات الکترونیکی به خصوص خدمات تحت وب با مخاطبان خود مرتبط شده و خدمات متقابل را به اجرا درآورند، قطعاً کاربردپذیر بودن خدمات در دولت الکترونیک نقش مهمی خواهد داشت. هزینه بازگرداندن و اصلاح ذهنیت شهروندی که تجربه بدی از تعامل با خدمات وب در دولت الکترونیک دارد بسیار سنگین و برخی اوقات غیر قابل جبران می‌شود. همچنین عدم رعایت استانداردهای کاربردپذیری منجر به هزینه‌های اصلاح و بازبینی و تغییرات مکرر و همچنین تسریع فرایند استهلاک نرم‌افزار می‌شود.

25 اسفند 1390 By In کاربردپذیری

استاندارد ایزو 9126، کیفیت نرم‌افزار را «مجموعه‏ ای از مشخصات و ویژگی‌های یک محصول نرم‌افزاری که به توانایی آن در برطرف کردن نیازهای تصریح‏ شده و نیازهای ضمنی منجر می‏شود» تعریف می‏کند. جرالد وینبرگ  کیفیت نرم‌افزار را یک تصور ذاتی دانسته است و بیان داشته است که افراد مختلف ممکن است کیفیت متفاوتی را از یک نرم‌افزار مشابه احساس نمایند. با توجه به بیانیه دومارکو  هدف اصلی‏ از تحقیق کیفی نرم‌افزار را می‏توان کمی سازی معیارها به منظور فراهم ‏سازی امکان‏ کنترل دانست به عبارتی «آنچه را که نمی‏توان اندازه‏گیری کرد، نمی‏توان کنترل نمود».

16 بهمن 1393 By In ITIL

ITIL (Information Technology Infrastructure Library) رویکرد به طور گسترده پذیرفته شده برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در جهان است. این یک چارچوب عملی، بدون تعصب و اغراض برای شناسایی، برنامه ریزی، ارائه و حمایت از IT خدمات به کسب و کار فراهم می کند.

ITIL: بررسی اجمالی مزایا

ITIL طرفدار این است که خدمات IT باید با نیازهای cو زیر بنای فرآیندهای کسب و کار اصلی منطبق شود. این راهنما به سازمان ها در مورد چگونگی استفاده از IT به عنوان یک ابزار برای تسهیل تغییر کسب و کار، تحول و رشد کمک می کند. در حال حاضر بهترین تجارب ITIL به صورت تفصیلی در قالب پنج نشریه اصلی ارائه شده است که ارائه دهنده یک رویکرد نظام مند و حرفه ای برای مدیریت خدمات IT است، و سازمان را به ارائه خدمات مناسب و به طور مستمر و  اطمینان از آنها دستیابی به اهداف کسب و کار و قادر می سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویکرد ITIL و مدیریت خدمات و مزایای آن   ITIL: The Basics White Paperpdf را مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای  ITIL،   pdf  Executive Briefing: ITIL Benefitsرا نگاه کنید.

 

ITIL: استفاده کنندگان

ITIL  توسط هزاران نفر از سازمان ها در سراسر جهان اتخاذ شده است مانند: NASA، خدمات بهداشت ملی بریتانیا (NHS)، بانک HSBC و دیزنی . ITIL نیز توسط سرویس های کیفی از طیف گسترده ای از ارائه دهندگان پشتیبانی می شود از جمله موسسات ارزیابی، ارائه دهندگان آموزش های معتبر و مشاوره، نرم افزار و فروشندگان ابزار و ارائه دهندگان خدمات به خوبی شناخته شده مانند آی بی ام، Telefonica ، HP و شرکت مخابراتی بریتانیا (BT). بهترین روش های ITIL بر پایه های ISO / IEC 20000 (قبلا BS15000استاندارد بین المللی مدیریت خدمات برای صدور گواهینامه سازمانی و تطابق پی ریزی شده است. در نتیجه سازمان می تواند با پیاده سازی ITIL برای دستیابی به گواهینامه سازمانی اقدام نماید.

منابع بیشتر  ITIL

pdf An Introductory Overview of ITIL- (یک دانلود رایگان منتشر شده بوسیله )TSO.

pdf ITIL Technical and White Papers - (یک سری از مقالات در ITIL و تطابق آن با سایر روش های مدیریت خدمات).

pdf Disney's ITIL Journey - (یک مطالعه موردی در استفاده دیزنی از )ITIL

 Using PRINCE2 and ITIL together  (در این مورد توضیح می دهد که چگونه با استفاده از ITIL و PRINCE2  می توان به موفقیت راه اندازی میز خدمات کمک کرد).

itil-officialsite.com

صفحه4 از4
  WEBNEGAR TV  

مرام نامه وب نگار

«وب نگار حقوق مشتریان خود را محترم می شمارد، ما در مورد توصیف ویژگی های محصولات خود کاملا شفاف عمل می نماییم، اصالت کالا و خدمات ما شفاف بیان می گردد. در اجرای تعهداتمان کوشا و دقیق هستیم. به مسئولیت اجتماعی مان توجه داریم. در حفظ اسرار مشتری کوشا هستیم»