پنج شنبه, 17 بهمن 1392 ساعت 13:36

تفاوت «پایگاه دانش» و «انجمن ها»

By واحد تحقیقات وب نگار پویا
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

پایگاه دانش و انجمن وب نگار

امروزه مشتریان انتظار دارند که قادر باشند که به وب گاه شما آمده و اطلاعاتی که به دنبال آن هستند را کشف و حتی در انجمن پشتیبانی به تعامل با دیگران بپردازند. این تعاملات می تواند وفاداری مشتریان را افزایش و خود یادگیری دانش سازمانی را بهبود و باعث بهبود محصولات و خدمات شود. روشی که دانش محصول یا خدمات  خود را  با جوامع خود به اشتراک میگذارید تا حد زیادی بسته به نوع کسب و کار متفاوت است و تا حد زیادی توسط استراتژی پشتیبانی «خود خدمات» (سلف سرویس) تعیین می شود. شرکت ها اغلب به "انجمن" و یا "پایگاه دانش" خود مراجعه می کنند اما این شرایط می تواند مفاهیم و رویکردهای مختلف داشته باشد.

چه تفاوتی بین یک پایگاه دانش «knowledge base» و انجمن«forum» وجود دارد؟

هنگامی که ما واژه انجمن را در نظر می گیریم، یک احساس اجتماعی را بر می انگیزیم. ما انتظار داریم که تعدادی از دیگر مشتریان شرکت کننده، و همچنین به عنوان طرفداران نام تجاری و نمایندگان را مشاهده نماییم. ساختار اساسی یک انجمن رشته مباحثاتی «Threaded discussions» است که  در دهه های پس از آغاز به اینترنت تغییر زیادی نکرده است، دلیل آن تا حد زیادی مربوط به  یک بستر مستحکم و انعطاف پذیر و موثر برای ارتباطات چند به چند است. از سوی دیگر، واژه «پایگاه دانش» تداعی کننده افکاری مانند کتابچه راهنمای کاربر و اسناد اطلاعات ثابت و غیر قابل تغییر ارائه شده در یک نظم منطقی است که توسط سازمان تعیین می شود و نه جامعه و انجمن. با تحویل آنلاین، یک پایگاه دانش همچنین می توانید متنی به مشتریان نوع از سوالات خود و دانش نمایش موضوعات مرتبط به پاسخ به این سوال باشد. همچنین با تحویل برخط، یک پایگاه دانش می تواند بر مبتنی بر متن باشد. مشتریان هر نوع از سوالات خود را وارد نموده و پایگاه دانش موضوعات مرتبط با پاسخ آن سوال نمایش میدهد.

کدام یک نیاز دارم؟

هر کدام از این قالب ها راه معتبری برای فراهم کردن دانش برای مشتریان است. اینکه کدام یک را انتخاب می کنید بستگی به محصول یا خدمات شما و اهداف شما برای ارائه  خود خدمات به مشتریان است.

اگر محصول شما به خوبی پیکربندی میشود، ممکن است که مشتریان از طریق مرور انجمن، برای مقایسه آنچه که انجام داده اند با روش های دیگران استفاده کنند. خواندن و بررسی در مورد انواع پیاده سازی های مختلف و تجربیات می تواند برای مشتریان الهام بخش باشد یا ممکن است که راه کارآمد تری برای دستیابی به یک نتیجه را کشف کنند. این دامنه عقاید و داستانهایی که در انجمن های فعال یافت می شود  باعث می شود که مشتریان حفظ شوند و آنها را متعاقد می سازد که در آینده نیز به آن مراجعه نمایند. با استفاده از دسته بندی و موضوع بندی مباحث جامعه می توان به یک طبقه بندی معقول در انجمن دست یافت. و با مدیریت اندیشمندانه، انجمن شما می تواند به رشد و گسترش آنچه که مشتری شما به آن نیاز دارد دست یابد. اگر تعامل مشتری بخشی از استراتژی شما نیست و شما می خواهید محتوایی که در پایگاه دانش خود ظاهر می شود را کنترل کنید وب نگار برای این موضوع امکان تایید ونظارت مطالب را دارد.بستر نرم افزاری مدیریت دانش وب نگار  به دلیل تطبیق پذیری که فراهم می کند بر اساس ساختار انجمن ساخته شده است. شما می توانید پورتال سلف سرویس خود را در وب نگار به صورت انجمن جامعه محور، دانش، زمینه گرا راه اندازی نمایید.

خواندن 1922 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 19 بهمن 1392 ساعت 08:34
  WEBNEGAR TV  

مرام نامه وب نگار

«وب نگار حقوق مشتریان خود را محترم می شمارد، ما در مورد توصیف ویژگی های محصولات خود کاملا شفاف عمل می نماییم، اصالت کالا و خدمات ما شفاف بیان می گردد. در اجرای تعهداتمان کوشا و دقیق هستیم. به مسئولیت اجتماعی مان توجه داریم. در حفظ اسرار مشتری کوشا هستیم»